Loading...

SEO Trends 2017 deel 2

Home / BLOG / NIEUWS / SEO Trends 2017 deel 2

(Dit blogbericht is een vervolg op mijn eerder geplaatste bericht over SEO trends in 2017).

Ik heb al een aantal mogelijkheden genoemd in mijn vorige blog over dit onderwerp. In dit bericht geef ik je nog een aantal tips.

Links van en naar andere websites kunnen nog steeds positief bij dragen aan je ranking. Maar het moeten wel ‘goede’ links zijn. Gekochte linkjes werken averechts. Zorgen voor relevante en betrouwbare content maakt je website aantrekkelijk(er) om naar door te linken.

Steeds meer mensen gebruiken sociale media om te zoeken naar informatie over diensten en producten. Wist je dat Youtube inmiddels al de tweede zoekmachine is? Maak je al gebruik van video op je website? Wij maken er steeds meer gebruik van. Zo hebben we bijvoorbeeld in een recent opgeleverde website een bedrijfsvideo opgenomen in de header op de landingspagina.

Zoeken via Pinterest wordt ook steeds populairder. En de verwachting is dat Facebook en Twitter ook steeds meer gebruikt gaan worden als zoekmachine. Jouw social media strategie wordt in 2017 dus ook belangrijker voor de vindbaarheid van je website in Google. Daarmee gaan plaatjes  ook een grotere rol spelen. Google image search maakt zoeken op afbeeldingen al heel gemakkelijk. Gebruik van video en goed geoptimaliseerde afbeeldingen zijn een aandachtspunt in 2017

Voor Google wordt ook het totaalbeeld van je website belangrijker. Hoe gebruiksvriendelijker hoe beter. De zoekmachine is namelijk steeds beter in staat om jouw webpagina’s te bekijken zoals een echte bezoeker deze ook ziet en ervaart. Over mobielvriendelijkheid is al veel gezegd en geschreven de afgelopen jaren. Mocht je website nog niet geschikt zij voor weergave op een smartphone, dan is het nu echt de tijd daar werk van te maken.

De laadsnelheid van een website wordt in 2017 een ranking factor. Google vindt snelheid enorm belangrijk omdat de gebruiker dat ook een van de belangrijkste criteria vindt. Laadt een website niet binnen 3 seconden, dan klikken mensen weg. Direct na snelheid is ook de veiligheid van je website een belangrijk criterium. In 2014 kondigde Google al aan dat encryptie (https) een ranking criterium zou worden. Ofwel dat beveiligde websites een streepje voor zouden krijgen in de zoekresultaten ten opzichte van niet beveiligde websites.

Er zijn nog steeds regelmatig klanten die mij bellen en mij vragen of de beloftes van bedrijven kloppen die je positie 1 in Google beloven. Ik reageer dan altijd met de stelling dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook te mooi om waar te zijn. Natuurlijk kon je in het verleden door slimme trucjes (black hat) de positie van je website wel beïnvloeden. Maar Google wordt ook steeds slimmer en bestraft deze praktijken en je loopt zelfs kans op volledige uitsluiting van je domein uit de index. Je kunt dus veel beter je geld investeren in legale SEO in plaats van geld te steken in korte termijn voordeel met het risico je positie in Google te verliezen.

Ook in 2017 helpen we je graag met het ontwikkelen van een goede SEO strategie die ervoor zorgt dat je nog beter gevonden wordt en blijft!