optimale merkbeleving op locatie

Kumij

opdrachtgever:

Kumij

categorie:

identity

tags:

merkbeleving, corporate Identity, projectbegeleiding, grafische vormgeving

'Wij willen ons als een projectpartner richting onze klanten profileren. Om de merkbeleving op locatie aan te laten sluiten op deze strategische keuze willen we de ervaring van klantbezoeken optimaliseren.'

— Kumij

Optimaliseren klantervaring bij bezoek aan de fabriek

Kumij, opgericht in 1955, is een toonaangevende producent van kunststof kozijnen voor de business to business markt, gevestigd in de stad Groningen. Zij maakt het verschil door het totaalproces van grondstof tot montage en nazorg zodanig in te richten, dat de klant optimaal bediend wordt. 

Localink heeft in samenwerking met Kumij, fotografen en leveranciers hoogwaardig beeldmateriaal van dit gehele proces geselecteerd en bewerkt. De lange gang, waardoor bezoekers van de entree/showroom naar de fabriek wandelen, hebben we aangekleed als een experience-/procesgang. De bezoeker loopt letterlijk door het gehele proces en ziet per onderdeel op uitlegborden, welke werkzaamheden per stap worden verricht.

Experience en Narrowcasting

Aan het begin van de gang is een “Experience-nis” ingericht, waarin op een touchscreen diverse filmpjes kunnen worden geselecteerd, welke themagericht geplaatst worden. Denk hierbij o.a. aan het productieproces, projectvideo’s, circulariteit en duurzaamheid.

Ook is er een loodzware matrijs te vinden, enkele losse productiematerialen en benodigde grondstoffen, welke gebruikt worden bij het produceren van kunststof profielen.

Belijning en uitlegpleinen

Aan het einde van de gang wordt gepauzeerd bij de plattegrond, waarna je de fabriek in gaat en aan den lijve ondervindt hoe kunststof kozijnen worden geproduceerd.

Om ervoor te zorgen dat dit op een veilige manier plaatsvindt en elke bezoeker de juiste route bewandeld, is er unieke belijning in de huisstijl op de werkvloer aangebracht. Middels uitlegpleinen is er op diverse plaatsen in de fabriek de mogelijkheid gecreëerd om bezoekers op een veilige manier uitleg te geven over enkele sleutelmomenten in het proces.

Daarnaast is de belijning ook functioneel, door bij bepaalde machines de gevarenzones duidelijk aan te geven voor zowel personeel als bezoekers. Om de potentieel gevaarlijke situaties met heftrucks en andere bewegingen te minimaliseren zijn er op diverse locaties zebrapaden ingericht.

wat kunnen we voor jou doen?

Neem contact op om erachter te komen wat we voor jou kunnen doen

'De bezoeker loopt letterlijk door het gehele proces en ziet per onderdeel op uitlegborden, welke werkzaamheden per stap worden verricht.'